torsdag 23 juni 2011

Turk&Ayla, sista skottet.


Titel: Turk&Ayla, sista skottet.
Författare: Niklas Krog.
Utgivningsår: 2011
Antal sidor: 199
Jag har läst Turk&Ayla ( andra boken) och tyckte den var suverän. Och sista skottet är fortsättningen. Den första boken har jag tyvärr inte läst. Men där känner inte Ayla och Turk varandra. Det är bara basket.
Men i sista skottet har dom inte kommit vidare med sitt förhållande om man säger så. Det är fortfarande det där fega och dom vet inte vad dom ska säga till varandra. Men det är kul att läsa om basket, för min del har det mest blivit fotbollsböcker. Nu vet jag vad en center och forward är!
Jag hoppas verkligen att det kommer ut en till fortsättning. Men då vill jag se lite mer framåt. Lite mer Julia och Romeo.

Handligen: 
Mattias ska på sitt första basketlägeroch han är illamående av nervosistet. Mest nervös är han för att ett gäng från Akropol ska med på lägret. En av dom är Ayla. Ayla som han försökt tvinga bort ur skallen efter det som hände i Rinkeby i början av sommaren. Men det går inte. Och nu ska de vara tillsammans en hel vecka. Lägrets dagar och nätter fylls med basket, bus, och kompisar. Men hur ska de kunna hitta varandra igen när aldrig frå vara ensamma, när de inte har en chans om det som betyder något? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar