fredag 24 juni 2011

Sommaren jag blev vacker - Jenny Han

 
Wow. Tog boken i lite panik för att jag hade bråttom men jag ångrar inte mig ett dugg.
 
Titel: Sommaren jag blev vacker.
Författare: Jenny Han
Utgivningsår i Sverige: 2010, 2009 i USA.
Antal sidor: 250
Original titel: The summer I turned Pretty
Framsidan betyg: 7/10
Snitt betyg: 9/10
 
Boken handlar om Belly som ska, som alla andra somrar, tillbringa sommaren i Sommarhuset vid Cousins Beach. Hon har längtat efter att få träffa sina barndomsvänner, bröderna Conrad och Jeremiah. Men den här Sommaren, kommer saker att förändras.
 
Första delen i en triologi om förälskelse, familjehemligheter och stor sorg. Andra delen heter Ingen sommar utan dig. Ska ta en liten bokletar dag för jag måste hitta den!
 
Som sagt, riktigt bra bok. Perfekt nu på sommaren näe man ligger och solar. Ingen bok som man fastnar och inte förstår. Man förstår.
 
// nella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar