torsdag 23 juni 2011

Älskling - Pia Hintze


Jag har precis läst ut Pia Hintzes bok Älskling. Den var fruktansvärd och tråkig och jag får magsår så fort jag ser den. Det är hemsk" 



Titel: Älskling
Författare: Pia Hintze
Utgivningsår: 2009
Antal sidor: 300
Betyg: 2/10
Framsidans betyg: 3/10
Original titel: Älskling


När jag tog boken ifrån hyllan tänkte jag "åh, vilken rolig bok". Det visade sig vara helt fel. Den var jätte tråkig att läsa och den var väldigt seg. Tyvärr Pia, denna bok var avskyvärd! 
Enligt mig egen uppfattning handlade den om Sarah och hennes kärlek till hennes son Nils. Hennes man Karl visar sig vara en skit stövel ibland. Men Sarah är ännu värre. Hon är så gammal modig. Håller allt inom sig och får inte visa sig svag. Hon säger inte till han att hon mår dåligt, och verkar inte alls vilja fixa det som har gått snett mellan dom två. 

Nä, jag rekommenderar verkligen inte den här boken till någon. Kanske till någon som är i samma sits. Men det får vi ju hoppas att ingen är. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar