torsdag 23 juni 2011

En sommar enkät.

1. Hur är en bra sommarbok för dig?
Jag vill gärna läsa roliga romaner och utspelar sig på sommaren. 
2. Vad har du tänkt läsa i sommar?
Jag har en hel del olästa böcker i bokhyllan som jag gärna vill läsa. Och sen vill jag länsa biblioteket, eller jag vill läsa alla böcker jag kommer åt. Och så vill jag gärna börja med en serie. 
3. Vilken typ av böcker tycker du att man ska undvika på sommaren?
Jag tycker man ska läsa dom man tycker är bra. Tvinga dig inte på en bok som är skit tråkig och rena pesten. Sommaren är härlig och behöver en bra bok. Själv läser jag i princip allt, utom Sci-fi.

4. Ungefär hur många böcker brukar du hinna med under ditt lov?
Ingen aning, jag har ju mer tid och mer fritid när jag har lov. Men kanske 20-40 böcker? Beror ju lite på hur tjocka dom är också. 

5. Vilka böcker har du tänkt läsa om i sommar? 
Harry potter! Vart så sugen nu jag kollade på trailern till den sista (snyft) filmen. 
6. Händer det att du slänger böcker under resor?
Herregudarns. Nej. Förmodligen blir dom  kanske lite smutsiga. Oftast så får jag panik köpa böcker eftersom oftast glömmer att ta med mig eller så har jag redan läst ut dom som jag hade med mig. 
7. Har du något sommarboksminne från tidigare somrar?
Ja, när jag var nere hos Nella i Skåne så hittade jag den sista boken i en serie som jag älskar. 60 mil senare så hade jag redan läst ut den. 
8. Vilken är bästa platsen att läsa på i riktigt sommarväder? 
Jag tycker om när det är mycket folk omkring. Stranden är perfekt. Men jag tycker också om att läsa på tåget eller i bilen. 
9. Vilka böcker planerar du att läsa på andra språk?
Jag vet inte, harry potter eller Twilight vore roligt att prova på. Annars blir det inte så mycket andra språk. 


10. Vilken bok tycker du är den absoluta sommarboken? 
sex veckor, sommaren jag vart vacker, alla bert böckerna :) 




en sommar nere i skåne. Hade glasögonen på och slukade kusinens kitty böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar