torsdag 23 juni 2011

Konsten att tala med en änkling - Jonathan Tropper

Konsten att tala med en änkling
Denna bok är riktigt bra. Jag läste ut den bara på två dagar. Den gick inte att släppa ifrån sig. 
Jonathan Tropper skriver precis så som jag vill ha en bok. Lätt att förstå, och helt underbar. Han får med det där lilla extra. Och det är viktigt och inte många som lyckas med. 


Titel: Konsten att tala med en änkling
Författare: Jonathan Tropper
Utgivningsår: 2011-06-??
Antal sidor: 320
Original titel: - 
Framsidan betyg: 3,5/10
Snitt betyg: 9/10


Boken handlar om en kille som är 30 och heter Doug. Han är änkling. Han förlorade sin livskärlek. Han vill helst vara ifred från, sin tvillings syster, sin tonåriga styv son, och stans alla singelkvinnor (gifta också). Ensam bor han med sin styv son som hans fru lämnade kvar. Hans envisa tvillingsyster tycker han ska börja leva igen. Sakt men säkert börjar en förändring. 


Enligt min uppfattning låter han jättesnygg, perfekt, lagom social, lite uppkäftig. Och denna bok ska bli en film, och gud vad jag längtar. Jag är så förväntansfull. 
Boken handlar lite om också att våga lita på folk, och gå vidare. Den är verkligen fantastisk på alla sett och vis. Jag skrattade och grät. Denna bok är årets bästa lästa bok än så länge, och det kommer bli svårt att slå den. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar