lördag 25 juni 2011

Klockan 10:31 på morgonen i Khao Lak - Pigge Werkelin och Lena Katarina Swanberg



Denna bok handlar om Pigge som överlevde Tsunamin i Thailand och Asien 2004.
Men han förlorade sin fru Ulrika och hans söner Charlie, 5 år och Max, 4 år. Detta är hans historia och hans kamp för rättvisa. Han berättar om hur han hittade kropparna och fick kämpa för att få begrava dom.

Titel: Klockan 10:31 på morgonen i Khao Lak

Författare: Pigge Werkelin och Lena Katarina Swanberg

Antal sidor: 233

Utgivningsår: 2005

Original namn: -

Betyg framsida: 4/10

Betyg: 5/10

Visst så lider man med Pigge men bokens syfte var nog mer att han skulle få ut all smärta men de känns inte. Han verkar inte ens sörja som man kanske borde. Det kanske är hans sätt att sörja men man blir uttråkad efter ett tag. Boken är full med bilder som man mer än gärna tittar på och man kunde se vilken fin Familj de var.

''Jag vill gärna tro att det kan komma något gott även ur det mesta som kan ske i en människas liv. Vi var en vanlig, svensk familj som åkte på drömsemestern till Thailand över jul och nyår. Dessutom vill jag ge min syn på de svenska myndigheternas genant handfallna agerande i Thailand efter katastrofen. Jag skämdes för att vara svensk. Det vill jag aldrig behöva göra igen.''

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar