tisdag 19 juli 2011

Sommaren jag blev vacker - Jenny Han

Den här boken har fått flera mycket lovande recensioner. Den finns i 3 delar vilket jag tycker skapligt mycket om. Jag vet inte hur jag kunde ha väntat så länge på att få läsa den. Jag älskar karaktärerna också. Här här kan ni läsa Nellas recension på den här boken. Den rekommenderas starkt och jag tänker fortsätta läsa tvåan och trean!

Titel: Sommaren jag blev vacker
Författare: Jenny Han
Utgivningsår: 2010-05-11
Antal sidor: 249 
Original titel: The Summer I Turned Pretty 
Framsida betyg: 3/10
Snitt betyg: 6/10

Handlingen:
Belly är en 16-årig tjej som lever ensam med sin mamma. Varje sommar åker dom till hennes mammas bästa väninna sommarhus. Dom har åkt dit hur länge som helst. Där finns också Jeremiah och Conrad och deras mamma Susannah. Men den här sommaren förändras allt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar