söndag 3 juli 2011

Vårlik - Mons Kallentoft

Jag är inget stort fan av deckare. Men jag tyckte den här var suverän. Den var spännande och helt enkelt jätte cool. Jag har inte läst dom andra 3 böckerna ur Malin Fors serien. Men det behövdes nästan inte. Jag kom in lätt i boken, och förstod allt. Fast sluten kom så plötsligt. Precis som om författaren tyckte att boken redan var tillräckligt lång! Men jag kunde gärna läsa mer!! 

Titel: Vårlik 
Författare: Mons Kallentoft
Utgivningsår: 2010 
Antal sidor:  432
Original titel: Vårlik
Framsida betyg: 5/10
Snitt betyg: 7/10


Handling: 
En vårdag i Linköping njuter en mamma och hennes tvillingflickor av det härliga vädret. De stannar och köper en korv och sedan går de till bankomaten för att hämta ut pengar. En kraftig explosion bryter våridyllen mot krass och rå verklighet. Tvillingflickorna omkommer genast medan modern förs svårt skadad till sjukhuset där hon senare avlider.

Malin Fors är på sin mors begravning. Malin har svårt att veta vad hon ska känna inför sin mors plötsliga bortgång. När det är dags för begravningskaffe ringer telefonen och Malin blir inkallad för att hjälpa till med bombfallet.
Malin och hennes kollegor försöker förstå varför någon smällt bomben, är det ett rånförsök, terrordåd eller är det någon som vill komma åt mamman och hennes två döttrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar