fredag 29 juli 2011

läst/boktips

Jag har totalt missat den här. Och den första med. Öppna ditt hjärta. Men jag ska absolut läsa den. Synd att jag började läsa tvåan istället för ettan. Men men. Och så ska jag läsa bröllopsfixaren!

Willa är bröllopsfixarens dotter. Hon har nu parat ihop sin mamma Stella med hennes engelska lärare Sam. Hon älskar att läsa och går ofta till biblioteket. Men en dag så ska det stänga och Willa gör allt för att samla in pengar. Och så finns ju också  J.F.K.


Åh, vad jag gillar den här boken. Nästan bättre än Vad mina vänner inte vet. Än en gång så förundras jag över hur dikter kan framställa en hel  bok!

Murphy som alla säger  heter egentligen Robin. Han är tillsammans med Sophie. Hon är söt och populär. Efter ett lov förändras allt. Alla i skolan börja håna Robin och Sophie. Och Sophies vänner sluta prata med henne. Det är såklart Robins fel.


Åh, den är verkligen sommarläsning på hög nivå. Jag blir så himla sugen på att dra till USA och få leva där hela sommaren. Har läst också att det finns två delar till. MÅSTE LÄSA!

Tre tjejer hamnar på en persikoodling tillsammans. Det säger väll nästan allt?
Dom får lära sig vad äkta vänskap är. Det är killar och trubbel i familjen, det är avundsjuka. Det är allt!


Jag har läst nu ut 3 böcker som jag tänkte tipsa om! Alla är underbara på sitt sätt och jag älskade varenda en och jag fattar inte varför det tog så lång tid för mig att läsa dom! Borde hade läst dom för länge sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar