torsdag 25 augusti 2011

wooho!

Jag går i skolan, tränar fotboll ( ännu mer, allt för att vinna slutspelet.Jag springer dubbelt så mycket, tränar inlägg, tränar nickar, tränar skott, tränar cross bollar, = jag är så slut! hihi) Och imorgon ska jag ha harry potter maraton hela natten och sover där så ingen bloggning imorgon kväll! :))

Jag har precis läst ut två böcker. Gå på djupet som var så super bra och så Följ dina drömmar som är den sista delen utav bröllopsfixarens dotter som var kanon.






Gå på djupet är ett måste för alla som verkligen älskar fotboll. Men dock så tror jag att den inte är så rolig för dom som inte är intresserade utav fotboll. Det är gefle, hammarby, newcastle hit och dit. Det är i stort sett bara fotboll fotboll fotboll fotboll. Och jag älskade den såklart! en 10 poängare utan tvekan.

Boken handlar om Emil Axelsson. Han drömmer om att bli fotbollsproffs i England. Han har en underbar tjej som heter Elin och är smart. Hon tycker inte att man kan leva på att spela fotboll. Han öser in mål i sitt nuvarande lag. Han går upp i allsvenskan, Engelska Newcastle lägger bud direkt på den unga spelaren. Han kommer till England alldeles själv. Han får en ny makeover med nya märkes kläder, han blir skadad, han dricker, det går helt enkelt åt andra hållet än han vill. Hur kommer det sluta? Med proffslivet, Elin, vänner, ny bostad, nytt land, tidningar, löpsedlar, mm.








Man kan inte göra något att älska denna serie. Jag tycker den är gullig och söt. Det är lite roligt att hon Willa, också älskar böcker. Hon räddar bibliotek, hon är dröm dottern, hon är en sån precis som jag vill vara! Kan hon, kan jag. Jag vet att den är anpassad för barn runt 10-13 års ålder. Men jag tyckte verkligen om den!


Willa har precis fått sommarlov. Hon är tillsammans med J.F.K och allt känns perfekt just då. Men så dyker Mariel upp från ingenstans. Hon verkar tycka om J.F.K och det värsta är att han verkar också tycka om henne! Dessutom snor hon Willas drömroll i Svindlande Höjder. Hur kommer det sluta?

1 kommentar: